صفحات

۱۳۸۹ خرداد ۲۵, سه‌شنبه

PostHeaderIcon کلمات گوهربار پیامبر اکرم (ص)

کلمات گوهربار پیامبر اکرم (ص) ( نصایح صفحه 447 الی 458)

1.بدانید بیناترین چشم آنست که در راه خیر باز شود. بدانید شنواترین گوش آنست که برای بیداری دل سخن فرا گیرد . بدانید مصرف کردن اموال در راه باطل اسراف و تبذیر است. بدانید قناعت و تسلط بر شهوت بزرگترین پاکدامنی و تقواست.

2.بدانید دنیا منزلی است که جز با زهد و پارسایی نمی توان از آفاتش سالم ماند و هرچه طعمه ی آن شود از آن نجات نیابد.بدانید وجود شما بهایی جز بهشت ندارد مبادا به غیر از آن خود را بفروشید.بدانید تقوا مرکب راهواری است پرهیزگاران بر آن سوار شده و مهارش را به دست گرفته اند و آنان را به مقصد بهشت میرساند.بدانید گناه مرکب چموشی است گنهکاران بر گرده ی آن نشسته اند اگر مهارش گسیخته شود راکب را به پرتگاه دوزخ می افکند.بدانید امروز وقت آمادگی است فردا مسابقه است مسابقه بر سر بهشت است و سرانجام باختگان دوزخ.بدانید تهیدستی بلا است و بدتر از تهیدستی رنجوری جسم است و بدتر از مریضی بیماری قلب است.

3.بدانید مال فراوان از نعمتهای خداست بهتر از مال سلامت بدن است و بهتر از سلامت تقوای قلب است . بدانید هرکه بی اندیشه عاقبت در هر کار پانهد باید منتظر حوادث ناگهانی باشد.بدانید خردمند آن است که با فکری صائب و پیش بینی کامل با کارها روبه رو شود. بدانید کوس رحلت را زده اند و توشه را معرفی کرده اند به اندازه ای که فردا جان خود را حفظ کنید توشه برگیرید.بدانید جهاد بهای بهشت است هرکس برای خویشتن جهاد کند مالک بهشت شود و بالاترین ثواب خدا برای کسی است که خود را بشناسد.

4.بدانید احکام دین در صحت و متانت یکی است راههای دین معتدل است هرکس به راه دین رود غنیمت برد و هرکه توقف کند گمراه و پشیمان شود.بدانید کسی که نمیداند نباید از آموختن شرم کند که قیمت هرکس به قدر معلومات اوست.بیدار باشید! اینک که زبانها آزاد و بدنها سالم و عضوها در اختیار و جایگاه وسیع و مجال بسیار است و تا مرگ نرسیده عمل کنید.

1 نظرات:

ناشناس گفت...

با سلام و خسته نباشيد از گذاشتن مطالب آموزنده
پيشنهاد مي ميكنم با توجه به فرا رسيدن ماه مبارك شعبان و رمضان مطالب متناسب با اين ماه را در سايت خود قرار دهيد . باشد كه مورد استفاده خوانندگان قرار گيرد
با تشكر

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ

چند درصد این وبلاگ مفیدست ؟

آمار وبلاگ

منابع

بعضی از مطالب این وبلاگ از دانشنامه ی آزاد ویکی پدیا برداشت شده است